Бізнес план магазину продуктів зразок

За оцінками маркетологів, продуктовий магазин - найбільш привабливий вид інвестицій в Україні. Ризики мінімальні, та й витрати на відкриття потрібні невеликі. Наведений зразок бізнес-плану магазину продуктів допоможе вам відкрити хороший продуктовий магазин.

Розглянемо, що потрібно, щоб відкрити рентабельний продуктовий магазин з площею 100 кв. м (з них на торгову зону припадає 70). Розташування торгової точки в спальному районі міста, режим роботи - з 9.00 до 22.00 щодня. Орієнтація на 500 покупців в день із середнім рівнем доходу, кожен з яких робить покупку на 50 гривень (мінімальна сума чека).

Вимоги до приміщення магазину продуктів

Для невеликого магазину продуктів досить приміщення в 100 кв. метрів. При цьому 70 кв. м відводиться на торговельну зону, решта припадає на склади і підсобні приміщення.

Вартість оренди залежить багато в чому від місця розташування.

Плануючи ремонт, має сенс домовитися з орендодавцем, щоб вартість ремонту входила в рахунок оплати.

Ремонт магазину потрібно робити з наступних причин:

  • щоб привести приміщення до стандартів СЕС та пожежного нагляду;
  • косметичний ремонт торгового залу приверне покупців.

Бізнес планування продуктового магазину

Що стосується планування розташування стелажів в магазині, то багато що залежить від способу торгівлі.

Якщо ви розробляєте бізнес-план продуктового магазину з самообслуговуванням, майте на увазі, що він окупається швидше, ніж роздрібна торгівля через прилавок.

Але самообслуговування вимагає або наявності охоронця, або відеокамер. Щоб убезпечити себе від можливого злодійства, краще частину товарів викласти для загального доступу, а більш ходовими продуктами торгувати через прилавок.

Для розташування товарів на прилавках, вигідніше скористатися послугами професійного мерчендайзера. Досить запрошувати фахівця раз на місяць - як тільки надходять нові товари.

На площі в 70-80 кв. м слід розташувати 450-500 найменувань товару. Найзручніше це робити по секціях: гастрономія, бакалія, хлібобулочні вироби, молочні продукти, м'ясо і ковбаси, алкогольні та безалкогольні напої. Не завадить в магазині продуктів та стелаж з непродовольчими, супутніми товарами (туалетний папір, побутова хімія, сірники, косметичні засоби, корм для тварин).

Головна стаття витрат продуктового магазину

Це обладнання. Вам будуть потрібні для початку:

  • 2 холодильних шафи - по 30 тисяч гривень;
  • 1 морозильна шафа - 50 тисяч;
  • 2 шафи-вітрини - по 25 тисяч;
  • 3 електронних ваг - по 15 тисяч;
  • стелажі і полиці - до 60 тисяч;
  • 2 касових апарати - по 5 тисяч;
  • дошки та ножі для оброблення продукції, ємності для зберігання продуктів - до 20 тисяч

Разом: близько 200 тисяч гривень.

Краще відразу вибирати надійні фірми-виробники. Кілька холодильників і вітрин можна придбати безкоштовно - йдеться про рекламні холодильниках постачальників напоїв та морозива.

Для початківців бізнесменів хороший варіант - придбання обладнання в розстрочку або пошук інвестицій (для цього доведеться скласти дуже докладний бізнес-план магазину продуктів).

Постачальники продуктів харчування і як з ними працювати

Як правило, при грамотній рекламі постачальники самі знайдуть вас. Вибирайте тих, чия продукція користується попитом. Навчіться домовлятися про можливі повернення, про розстрочення, про доставку. Для магазину з 500 найменуваннями товарів буде потрібно не менше 40 постачальників.

Спочатку доведеться працювати за передоплатою.

Формуйте свою позитивну кредитну історію. Якщо ви вчасно будете проводити розрахунки, то в подальшому легко налагодити торгівлю в магазині «під реалізацію».

Не забувайте вимагати супутні документи на товар: сертифікати якості, накладні, свідоцтва.

Асортиментна карта магазину

Що запропонувати покупцям? Це питання є ключовим у відкритті власного продуктового магазину.

Необхідно провести «розвідку місцевості»:

  1. Яке населення живе в окрузі?
  2. Кого більше - пенсіонерів або молоді?

Орієнтуйтеся і на планку доходів. Пропонуючи елітний товар в районі, де живуть люди з середнім достатком, ви незмінно прогорите. Те ж стосується і «дешевих» товарів в елітному районі міста.

Асортимент можна змінювати в залежності від сезону. Влітку додати свіжих овочів та фруктів, восени - овочі за оптовими цінами.

Не існує універсальної асортиментної карти - багато в чому попит регулюватимуть самі покупці. Досвідчений товарознавець, проаналізувавши 2-3 місяці роботи торгової точки, допоможе скласти оптимальне співвідношення товарів.

Найм персоналу в продуктовий магазин

Перша людина в штаті - кваліфікований керівник. Якщо ви новачок в сфері торгівлі, то знайти такого фахівця - справжня удача. У його обов'язки входитиме облік товарів, договори з постачальниками, оптимізація торгівлі.

Що стосується продавців, то краще вибирати тих, хто має досвід роботи в сфері торгівлі. Обов'язкова умова - наявність санітарної книжки. Продавці повинні вміти поводитися з вагами і касовим апаратом. Для невеликого магазину досить 6-8 продавців (по 3-4 людини на зміну).

Від вас буде потрібно постійний контроль роботи персоналу:

  1. По-перше, так легше відстежити потік покупців, що важливо для складання планів закупівлі товарів.
  2. По-друге, ви зможете спостерігати роботу продавців, стежачи за тим, щоб обслуговування проводилося на вищому рівні - швидко, гранично коректно, ввічливо і тактовно.

Хороший продавець здатний перетворити покупців в постійних, і навпаки - грубість відштовхне потенційних покупців назавжди.

Заробітна плата: для продавців зручніше встановити стабільну оплату праці (розмір залежить від району).

Керуючому можна для початку запропонувати стабільний дохід, а через 2-3 місяці і 2-2,5% від виручки.

Як обійти конкурентів продуктового магазину

Продуктовий магазин, як бізнес може бути успішним навіть при наявності поблизу великих конкурентів. Просто виконуйте наведені нижче вказівки.

Відкриття магазину продуктів

Не витрачайте часу та грошей на бездумний напис «Ми відкрилися». Краще напишіть, навіщо вашим покупцям потрібно приходити саме до вас.

У день відкриття можна влаштувати свято з залученням місцевих ЗМІ. Безумовно, разові акції і знижки першим покупцям. Справити хороше перше враження - головне завдання.

Кращі пропозиції

Пройдіться по сусідніх магазинах продуктів, складіть список товарів, який пропонують вони.

Тут є два варіанти обійти конкурентів: запропонувати більший вибір або нижчі ціни. Перший шлях - менш ризикований. Бізнесменам краще не робити ставку на низькі ціни, а пропонувати більш широкий асортимент товарів.

Сервіс

Другий нюанс, який допоможе виграти конкурентну боротьбу - незмінно привітний персонал та швидке обслуговування. Тому, приділіть підбору кадрів особливу увагу.

Знижки та рекламні акції

У дні розпродажів і в дні знижок товар розкуповується найкраще. Можна по сезону пропонувати знижки, наприклад, на овочі, кондитерські вироби або на алкогольну продукцію.

Важлива умова - донести інформацію про разові знижки до споживача. Як показала практика, найбільш ефективними є банери та листівки, які лунають в місцях скупчення людей. Можна підключити ЗМІ та Інтернет (хороша реклама в соціальних мережах і на міському порталі).

Банерами можна обладнати і внутрішнє приміщення. Добре «продають» також яскраві цінники з вказівками знижок.

Чорна п'ятниця - масові знижки

Знаменита «Чорна П’ятниця» в Америці, яка проходить один раз на рік. Черга перед магазином займає за 5-6 годин до відкриття. Знижки до 90%. Покупці буквально зносять весь товар з полиць.

Вивіска та вітрина магазину

Варто витратитися на гарну, стильну вивіску і влаштувати вітринне вікно, де буде представлений найбільш ходовий товар. Композицію на вітрині краще міняти не менше 4 разів на місяць, додаючи найпопулярніший товар.

Створіть у покупців звичку

Люди люблять жити за звичкою: ходити в одні і ті ж ресторани, відвідувати ті ж місця, отоварюватися в одному продуктовому магазині.

Вам важливо залучити покупців та зробити їх постійними. Тут допоможе такий маркетинговий хід. У дні відкриття магазину можна розкласти по поштових скриньках купони на знижку в 15%. Після першої покупки запропонуйте покупцеві знижку вже в 10%, в третій раз - в 5%.

Головна умова формування звички, щоб покупець прийшов не менше трьох разів. Як правило, цього достатньо, щоб закріпити звичку відвідувати саме ваш магазин. Далі - все залежить від якості товарів і ввічливості продавців.

Ексклюзивний товар

Запропонуйте покупцеві те, що буде тільки у вас. Наприклад, свіжа випічка, домашня сметана, «живе» пиво. Знайдіть те, що буде дуже смачним і / або дуже якісним.

Інформація про такий товар поширюється по «сарафанному радіо». Вгадаєте з ексклюзивом - потік покупців забезпечений.

Дегустація

Влаштуйте дегустацію, наприклад, сортів сметани, напоїв або кондитерських виробів. При деяких витратах така акція здатна додати до 15% постійних відвідувачів.

Дійте від зворотного

Якщо поруч розташований великий супермаркет, в якому основні товари представлені широко, то має сенс поступово перетворювати свій магазин в вузькоспеціалізований. З'ясуйте, чого немає в супермаркеті, і що ви можете запропонувати в більшому асортименті. Часом це допомагає змагатися навіть з розкрученими мережами.

Фінансовий результат бізнес-плану

  • Загальна сума витрат становить 300 тис. гривень.
  • Середньомісячна виручка - 200 тисяч гривень.
  • Середня націнка на товари - 30%. На продукти харчування - до 20%, на алкогольну і тютюнову продукцію - до 100%.
  • Чистий прибуток - 20 тисяч гривень.
  • Окупність - 9 місяців.

Представлений бізнес план магазину продуктів є зразком та може використовуватись з деякими корективами.