Приклад бізнес плану магазину квітів

Планування майбутнього бізнесу - реальна необхідність, щоб оцінити можливості, перспективи і ризики до того, як бізнес почне функціонувати. Існує безліч різних програм, що дозволяють самостійно створити ідеальний шаблон бізнесу-плану для квіткового магазину.

Що потрібно врахувати при складанні бізнес-плану магазину квітів

  • Вибір приміщення
  • Орендна плата
  • Організаційні питання
  • Вибір постачальника квіткової продукції, витратних матеріалів, супутнього товару. Вибирайте перевірених постачальників, зберіть про них якомога більше інформації
  • Закупівля обладнання: стелажів, прилавків, освітлювальних приладів, холодильних установок, витратних матеріалів
  • Кадри
  • Квітковий бізнес може приносити як великий прибуток, так і великі збитки. Потрібно ретельно вивчити умови і терміни зберігання кожного виду квітів. Порушення технології зберігання може призвести до краху квіткового бізнесу
  • Вивчайте своїх конкурентів
  • Вважається, що квітковий бізнес, один з найбільш високодохідних. Націнки на них складають до 300%. Однак в силу того, що квітка - річ тендітна і ніжна та швидко псується, то від такої націнки залишається приблизно половина

Напрямком діяльності квіткового магазину є продаж квітів, букетів та квіткових композицій. Є речі, які не можуть змінити ні час, ні ситуація у світі. Люди закохуються, юнаки дарують своїм дівчатам квіти за будь-що, тільки тому, що це приносить задоволення їм обом. Раз на рік кожна людина святкує свій день народження і гості дарують йому у цей день багато квітів. Немає таких свят, які обходяться без квітів. Ювілеї, весілля, випускні бали, безліч інших свят потребують святкового оформлення квітковими композиціями. А коли є попит на квіти, є і пропозиція.

Ключ до успіху квіткового магазину прихований у використанні технологій продажів.

Продавати квіткову продукцію магазин може різними способами:

  • Безпосередньо у магазині
  • Через Інтернет,використовуючи для показу галерею квіткових композицій, виставлених у магазині
  • Можна запропонувати свої послуги компаніям, школам, вузам для поставки квітів до наміченим корпоративних свят. Зробити це можна і через Інтернет

Проектування магазину квітів

  1. Потрібно створювати приголомшливі, авангардні композиції, використовуючи інноваційні методи упаковки, різні стилі дизайну, кольорів та квіткових прикрас
  2. Оформити магазин так, щоб люди приходили сюди звідусіль не тільки побачити шедевр мистецтва в кольорах, але і купити унікальну квіткову композицію для свого свята. Кожен новий день народжує нову унікальну квіткову композицію. Необхідно запропонувати своїм клієнтам додаткові продукти та послуги, використовуючи твори місцевих майстрів художнього промислу
  3. Постійно бути у пошуку потенційних покупців в своєму регіоні. Для цього можна використовувати друковану рекламу, поштову розсилку та Інтернет
  4. Періодично пропонувати у квітковому магазині покази мистецтва, безкоштовну дегустацію холодних закусок, прикрашених по-особливому квітами з галереї.

Цілі квіткового магазину

  1. Досягти середньостатистичного доходу у перший рік функціонування
  2. Підтримувати собівартість від реалізованої продукції від 40% і нижче, збільшуючи при цьому валовий прибуток від продажів
  3. Побудувати ціноутворення таким чином,щоб прибуток не опускалася нижче 15-20%
  4. Збільшити обсяг продажів на 70% на другий рік функціонування і на 25% протягом третього року.

Бізнес-мета квіткового магазину

Є безліч способів зберегти романтику в сім'ях з високим рівнем доходу. Доставка квітів на будинок, у будь-яке значиме свято, має стати одним із напрямків квіткового бізнесу.

Опис квіткового бізнесу

Площа приміщення під магазин може бути невеликою – 10 кв. м, розміром з кіоск, павільйон або великий від 100 кв. м. У великих квіткових магазинах приблизно одна третина відійде під роздрібну торгівлю, решта площі зазвичай використовується для робочого простору та зберігання продукції.

Зовнішній вигляд магазину за оцінками фахівців привертає 35% всіх відвідувачів магазину. Тому створення затишної атмосфери в квітковому магазині повинно вигідно відрізняти його від інших подібних закладів. Потрібно простий, але сучасний дизайн інтер'єру з великою кількістю світла і підсвічування для освітлення квіткових композицій.

Великі світлі вікна повинні бути вільними та легкодоступними, щоб люди могли спостерігати з вулиці квіткову галерею. Повинна бути відмінна видимість з вулиці як у денний час, так і в нічний. Стелі та підлогу краще робити рухливими. Це дозволить легко і швидко проводити зміну квіткової галереї, підготовлення робочого сектора для сектора роздрібної торгівлі. Галерея квітів повинна демонструвати покупцеві цінову планку по секторам. Так легше покупцеві визначитися у своєму виборі. Різноманітність кольорів та квіткових композицій має вражати уяву клієнтів.

Орендна плата за приміщення під квітковий магазин тим вище, чим більше площа магазину. Тому магазин квітів на стадії становлення потрібно підбирати з урахуванням фінансових можливостей. Зазвичай банки не дуже охоче дають кредити для малого бізнесу на стадії його формування. Пізніше можна буде використовувати цю можливість для розширення бізнесу.

Розташування квіткового магазину

Квітковий магазин повинен знаходитися у людному місці, бути зручним для клієнтів, з безкоштовним паркуванням для машин. Працюючи цілодобово, без вихідних днів, можна в один із днів робити акції для своїх покупців: знижки, лотереї, бонуси.

Для успішного розвитку квіткового бізнесу, в бізнес-плані маркетингу повинна приділятися велика увага і враховувати:

  • Асортимент квіткової продукції магазину
  • Оцінки продажів
  • Аналіз поточного асортименту продукції
  • Аналіз ринку
  • Маркетингові цілі та стратегії
  • Конкурентні дослідження
  • Політика ціноутворення
  • Реклама і просування
  • Також слід навчитися управляти ризиками:
  • Зниження ризику
  • Стратегії виходу з ситуації
  • Політику квіткового магазину визначають кадри:
  • Організаційні структури
  • Керівництво та персонал

Фінансовий план бізнес проекту магазину квітів

Власні оборотні кошти повинні бути достатніми, щоб покрити витрати другого місяця функціонування квіткового магазину. Холодильні установки повинні бути покриті для довгострокових активів. Організаційні витрати складають зазвичай 12% від витрат довгострокових активів.

Якщо брати в оренду невеликий магазин розміром приблизно близько 20 кв. м або павільйон, то його оренда обійдеться приблизно в 5000 гривень. Кількість продавців 3 та один у нічну зміну. Мінімальна зарплата кожного – 150 гривень в день. Магазин може працювати цілодобово. У нічну зміну продавцям платять - від 200 гривень. Разом на зарплату 4 продавцям піде - 750 гривень за добу. За 30 днів - 22000 гривень. Устаткування обійдеться приблизно в 10000-20000 гривень. Кожен продавець за зміну зобов'язаний продати від 10 букетів. Кожен букет обійдеться покупцеві в 130 гривень. Кожен продавець повинен здати 1300 гривень щодня, множимо на 4 продавця, виходить виручка магазину за добу - 5200 в добу. Виручка за місяць - 156000. Неважко з цієї суми відняти орендну плату та вартість обладнання.

Ці розрахунки для бізнес плану магазину квітів вірні, якщо все складається вдало. Квіти доставили не зіпсована, в хорошому стані, ціна на них вами не завищена. В іншому випадку, замість прибутку можна отримати одну тільки головну біль та викинуті на смітник, вже нікому не потрібні хризантеми, троянди, лілії та й сам бізнес план квіткового магазину.