Бізнес план суші бару

Ресторанний бізнес завжди притягував мільйони підприємців. В даний час, особливою популярністю і попитом користуються ресторани японської кухні – суші бари.

За оцінками фахівців, такий бізнес окупається за два роки, але вимагає особливої ​​роботи і підготовки. Прийти,не маючи спеціально навчений персонал і команду непросто і ризиковано.

Як відкрити суші бар

У кожному великому місті є десятки подібних кафе, в невеликих - трохи менше, однак клієнтів хоч відбавляй. Такі показники говорять про те, що відкриття ресторану японської кухні або суші - бару є актуальним, вигідним і рентабельним справою. Прибуток таким рестораном приносить продаж гарячих страв, суші і напоїв. Процентне співвідношення цих показників різний для ресторанів середнього класу і класу вище.

Для бюджетних підприємств характерно наступний розподіл доходу : 60 % - суші, 30 % - бар, 10 % - гаряче. Для ресторанів вищого класу гарячі страви користуються більшою популярністю у гостей, ніж суші. У день, в середньостатистичному суші-барі буває від 600-1000 клієнтів (у великих містах), 200 - в невеликих. Середня вартість порції суші 20-50 гривень.

Як і для всього ресторанного бізнесу, для ресторанів японської кухні характерна якась сезонність. У холодну пору року відвідувачів значно більше, ніж влітку.

Безумовно, що така специфічна кухня вимагає особливих продуктів, які не виробляються на території України. Буде потрібно і спеціальний рис, і правильна риба.

Все це можна купити вже на території нашої країни через посередників і постачальників,або займатися самостійної закупівлею і доставкою продуктів (в цьому випадку можна бути впевненим в якості товару, а також отримати прибуток від продажу іншим ресторанам).

Якість продуктів грає одну з найважливіших ролей в організації ресторанного бізнесу. Тому при виборі постачальника треба орієнтуватися на його історію і репутацію. Крім цього кожну нову партію товару треба дегустувати, щоб уникнути невідповідності якості та смаку.

Іншою складовою успіху ресторану японської кухні є сервіс. Від того, на якому рівні знаходиться обслуговування, залежить популярність, а відповідно і рентабельність підприємства. Для роботи в суші-барі необхідно найняти сушистів, офіціантів, шеф-кухаря і кухонних працівників. Вся робота кухні залежить від шеф-кухаря, він ключова ланка.

Саме шеф-кухар ресторану виводить якість кухні на потрібний рівень, він стежить за новинками, уподобаннями відвідувачів, за персоналом. Залежно від рівня такого фахівця, і рівня ресторану заробітна плата шеф кухаря становить близько 2000 доларів. Коли подібні ресторани тільки почали з'являтися, на роботу приймали виключно азіатських кухарів. Зараз наші співвітчизники за майстерністю не поступаються іноземним.

Слідом за шеф-кухарем в кухонної ієрархії йдуть сушисти і повара гарячого цеху. Їх заробітна плата становить близько 1000 доларів на місяць, знову ж таки в залежності від кваліфікації, рівня ресторану та регіону.

Важливими для створення приємного відносини і хорошої думки про ресторан є офіціанти. Саме вони ведуть спілкування і роботу з клієнтами, створюють настрій, показують належний рівень обслуговування. Як правило, в ресторани японської кухні набирають офіціантів з азіатською зовнішністю. Це допомагає відтворити атмосферу азіатської культури. Середня заробітна плата офіціантів становить 500 доларів. Стежити за їх роботою в залі адміністратор, на якого йде близько 1000 доларів.

Відкриття суші-бару

Для ресторану японської кухні велику роль відіграє правильно вибране місце. Це 50 відсотків успішності підприємства, його прибутковості і рентабельності. Оптимальним є приміщення площею в 300 кв. м, з яких 100 кв. варто відвести під посадкові місця (в середньому 70-80), 50 кв. м - під кухню. Решта розподілиться під підсобні, складські та офісні приміщення.

Важливим є і правильно декороване приміщення. Для японського ресторану треба створити атмосферу і інтер'єр в азіатських традиціях. Для цього буде потрібно робота спеціальних дизайнерів інтер'єру. На це, а також покупку меблів потрібно порядком 70 тисяч доларів.

Не варто забувати і про витрати на покупку необхідного устаткування. Найкраще віддати перевагу європейським виробникам. Економити на обладнанні не можна, від його якості залежить продуктивність і якість роботи кухні. Неякісне, дешеве обладнання та начиння швидко приходить в непридатність, тупиться, окислюється. За середніми підрахунками на закупівлю всього необхідного піде близько 50 тисяч доларів.

До вищевказаних витрат варто приплюсувати витрати на персонал, чия зарплата була позначена і 20 тисяч доларів на продукти харчування. Важливу роль в успішності майбутнього ресторану є грамотно проведена рекламна компанія. Не варто розраховувати лише на те, що для ресторану було вибрано людне місце. Слід дати оголошення в журналах про дозвілля і розваги. Не зайвим буде розмістити зовнішню рекламу в районі ресторану. На перших етапах залучити клієнтів допоможуть і різні розважальні програми, конкурси.

Клієнта важливо не тільки залучити, але й утримати. При всіх інших рівних умовах, відвідувачі будуть віддавати перевагу вашому ресторану, якщо будуть мати ті чи інші знижки. Тому варто продумати програму лояльності.

Як відкрити свій суші бар

Підсумовуючи вищесказане, варто зазначити, що працювати над розвитком ресторану варто день у день, а не тільки при відкритті. Постійно слід стежити і контролювати якість продуктів і готових страв. До найпопулярніших і ефективних способів перевірки цих показників є спонтанна дегустація та зважування страв.

Прибуток ресторану приносять його клієнти, тому до кожного треба знайти індивідуальний підхід. При хорошому сервісі в суші барі, персонал ресторану здатний визначити те, що сподобається гостю: знижка, подарункові палички,блюдо за особливим рецептом.